środa, 28 stycznia 2015

Wieczna Noc - Claudia Gray

Wieczna Noc
Claudia Gray
Seria: Wieczna Noc - tom 1
Oryginalna nazwa: Evernight
Wydawnictwo: Amber
Liczba stron: 296

"To, co miało być miłością, okazało się zdradą."

Bianca, główna bohaterka przeprowadza się do Wiecznej Nocy, szkoły dla wampirów. Jej rodzice uczą w niej. Poznaje tam również chłopaka - Lucasa, i zakochuje się w nim od pierwszego wejrzenia. Jednak to nie wszystko. Budzą się w niej dziwne moce i pragnienia.

"[...]-To tylko ta szkoła. To miejsce. Gargulce, kamienne mury i chłód - to wszystko sprawia, że jestem samotna i wystraszona."

Cóż powiedzmy sobie szczerze, to było po prostu nudne. Od pewnego czasu wampiry w ogóle mnie nie ruszają. Kiedyś nic innego nie czytałam, ale teraz...
Szczerze mówiąc liczyłam na jakiś totalny romans z nutką fantastyki, niestety było na odwrót. Czytałam tą książkę wmawiając sobie, że im szybciej ją skończę, tym szybciej zacznę coś lepszego (mam taką nadzieję).

"-Nie zamierzałem tu wracać. Nie chciałem cię więcej widzieć. To tak bardzo bolało. Najlepiej byłoby zapomnieć o tobie."

Bohaterowie, jak dla mnie byli płytcy. Zabrakło mi ich... charakteru. Wszyscy byli tacy sami. 
Akcja toczyła się dość szybko, ale nie działo się nic nowego. Wyklepany schemat. 
Zawiodłam się, gdyż byłam dość napalona na tę pozycje - koleżanka chwaliła, ale jak widać mamy znacznie inne wymagania...

"Czasami zdarzają się ludzie, z którymi można milczeć i nie odczuwać potrzeby wypełnienia ciszy nieznaczącą paplaniną."

Podsumowując, uważam że jest to totalny przeciętniak i... trudno cokolwiek powiedzieć. Myślę, że gdyby autorka trochę pogłówkowała wyszła by z tego niesamowita seria. Sam pomysł skrywania przez ponad pół książki sekret wampiryzmu itp. jest dobry, wprawia trochę w zaskoczenie. Niestety jedno zdanie za dużo w prologu przyczyniło się (m. in.) do zepsucia tego sekretu.
Nie powiem że polecam, jednak jeśli ktoś ma ochotę znowu przeczytać "to samo", to proszę bardzo.

3/10
Pozdrawiam
Sisley

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Przeczytałeś? Zostaw jakiś znak ;) Każdy wpis się liczy, a nas zachęca do dalszego pisania. Liczymy na Ciebie ;3