sobota, 24 stycznia 2015

Morze potworów - Rick Riordan

Tytuł: Morze potworów
Seria itp.: Percy Jackson i bogowie olimpijscy II
Autor: Rick Riordan
Wydawnictwo: Galeria książki
Jl. Stron: 276

,,Obóz przypominał szkołę wojskową. 
A ja się na tym znam.
Wylano mnie z kilku.''

Kiedy Percy wrócił do obozu zastał go w bardzo poważnym niebezpieczeństwie.
Teraz musi wraz z przyjaciółmi wyruszyć w niebezpieczną podróż na morze potworów, by uratować drzewo chroniące obóz. Po drodze napotykają wiele  nieprzyjaznych stworzeń. Percy odkryje rodzinny sekret. Czy bycie synem samego Posejdona jest zaszczytem czy głupim żartem? Czy przeżyją? Co się stało z Groverem? 
Czy obóz przestanie istnieć?

,,Witajcie, tu Ganimedes, podczaszy pana Zeusa! Podczas podróży w poszukiwaniu wina dla Pana Niebios zawsze zapinaj pasy! 
Spojrzałem w dół i dostrzegłem gruby czarny łańcuch w miejscu, 
gdzie normalnie znajdują się pasy. Uznałem, że jeszcze nie osiągnąłem takiego stopnia desperacji.
Jeszcze.''

Zabrałam się za książkę tak jak obiecywałam. Przeczytałam tą i następną cześć więc w najbliższym czasie spodziewajcie się następnej recenzji.

,,W tym samym momencie rozpętało się piekło godne najgłębszych otchłani Hadesu.''

Domyślacie się pewnie że nie obejdzie się bez porównywania książki z filmem :*
No tak już mam niestety... Ogólnie akcja mnie całkowicie wciągnęła. Szczególnie na morzu potworów. Szkoda że wiele bardzo ciekawych wątków w filmie pomineli że serce się kraje. Chociaż dzięki temu książka ciekawsza :). Autor pisze prosto i lekko, na niektóre stwory musiałam spojrzeć z ciekawości w internecie by wiedzieć czy dobrze sobie je wyobrażam. Książka ma świetne poczucie humoru. Wyobrażenie bogów przez pisarza w dzisiejszych czasach jest godne pochwały, no kto by sobie wyobrażał Dionizosa jako, grubego, gburowatego gościa w koszuli hawajskiej.

,,Złożyłem w myślach obietnicę bogom, że jeśli przeżyjemy tę przygodę, powiem Annabeth, że jest genialna. Najgorsze było to, że bogowie zwykle trzymają za słowo."

Podsumowując jest to humorystyczne dość. Sam pomysł na wykonanie też jest niczego sobie. Czytając to jednak nie byłam wniebowzięta.

Ocena: 8/10

DO NASTĘPNEGO :)

By Crystall

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Przeczytałeś? Zostaw jakiś znak ;) Każdy wpis się liczy, a nas zachęca do dalszego pisania. Liczymy na Ciebie ;3