środa, 11 lutego 2015

Zagrożeni - C. J. Daugherty

Zagrożeni
C. J. Daugherty
Seria: Nocna Szkoła - tom 3
Oryginalna nazwa: Night School. Fracture
Wydawnictwo: Otwarte
Liczba stron: 384

"-Nie możecie tak po prostu ufać ludziom. Jesteście Już dorośli. Musicie nieustająco sprawdzać, by mieć pewność, że nie zostaliście przekabaceni przez... życie. Okoliczności."

Po nieudanej próbie ucieczki Allie postanawia walczyć. Za wszelką cenę chce ocalić Akademie Cimmeria, stała się ona dla niej czymś więcej niż tylko szkołą - drugim domem. Jednak w środku w dalszym ciągu znajduje się szpieg Nathaniela, a jej i innym uczniom grozi ogromne niebezpieczeństwo.

Mam... problem z tą książką. Liczyłam na odpowiedzi. Kto jest tym szpiegiem? O co w ogóle w tym wszystkim chodzi? Z kim będzie Allie? I co? I dupa... Może wiem w końcu czego chce Nathaniel, ale to wciąż za mało. A to zakończenie? Jestem wściekła, bo nie mam dostępu do następnego tomu i nie wiem ile będę musiała czekać. Liczyłam na coś mocnego jednak seria gwałtownie się opuściła. 

"-Nie wstydź się blizn-powiedziała.
[...]
-Noś je z dumą-kontynuowała Francuzka.-Symbolizują wolę przetrwania. Twoją siłę."

Dlaczego główna bohaterka ciągle traci swoje poczucie własnej wartości (nie wiem jak to inaczej nazwać). Nie dość, że gdzieś wywiało jej niewyparzony język (brak mi jej docinek), to robi się tak jakaś nijaka. I to niezdecydowanie i wieczne obwinianie się o wszystko, ile można tego słuchać (czytać)?
Przy czytaniu tej części zabrakło mi dreszczyka emocji, który towarzyszył mi przy poprzednich tomach. To jest smutne! 


"- [...] Przepraszam. Chyba mi odbija.
[...]
-Wcale nie. Całemu światu odbija. To nie nasza wina. My się do tego nie przyczyniliśmy. Dostaliśmy go w spadku.
[...]
-Myślę, że świat jest w niezłych tarapatach, jeśli to my mamy być normalni.
-To się musi skończyć katastrofą-powiedział."

Podsumowując: jeśli czytałeś poprzednie części to i tę przeczytaj. Tylko nie licz na coś niesamowitego, tak jak ja. Przeliczysz się.

8/10
Pozdrawiam
Sisley

"Myśl, że można popełnić jeden błąd - tylko jeden - który spowoduje, że całe twoje życie legnie w gruzach, była przygnębiająca."

Do wyzwania:
7ReadUp - dzień 1
liczba stron: 270 (książkę zaczęłam szybciej)
grubość: 2cm (od miejsca zaczęcia czytania dziś)

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Przeczytałeś? Zostaw jakiś znak ;) Każdy wpis się liczy, a nas zachęca do dalszego pisania. Liczymy na Ciebie ;3