piątek, 1 maja 2015

Zabójczyni i Czerwona Pustynia - Sarah J. Maas

Tytuł: Zabójczyni i Czerwona Pustynia
Tytuł oryginalny: The Assassin and the Desert
Seria itp.: Szklany Tron opowieść II ( Szklany Tron 0.2)
Autor: Sarah J. Maas
Tłumaczenie: Marcin Mortka
Wydawnictwo: Uroboros
Stron: 134

,, Cały świat gdzieś znikł, pozostał jedynie piasek i wiatr."

Arobynn Hamel, Król Zabójców wysyła na miesiąc Celaene na Czerwone pustynie, by tam uczyła się pod okiem Milczącego Mistrza. Następnie miała wrócić z listem pochwalnym za ukończenie szkolenia. Niestety Mistrz nie szkolił każdego, dziewczyna pierw musi wykazać że jest godna jego czasu. Pewnej nocy twierdza Niemych Zabójców zostaje napadnięta przez ludzi lorda Bericka. Zdołano obronić zamek jednak to nie koniec kłopotów...

,, Każdy krył w sobie wiele tajemnic,
 zupełnie jakby gdzieś w twierdzy znajdowały  się odpowiedzi,
 których szukali. "

Tą książkę przeczytałam równie szybko jak pierwszy tom. Zauważyłam, że główna bohaterka przeszła przemianę. Nie jest już tak płytka i wpatrzona w siebie jak kiedyś, zaczęła (trochę) dostrzegać innych ludzi. Ta postać dalej mi się podoba. Mało czytałam książek z tak pewnymi siebie bohaterami. Styl tej autorki jest czytelny i przyjemny w czytaniu. Zakończenia się nie domyśliłam, choć dla niektórych może ono być oczywiste. Myślę, że nie ma sensu dodawać, że podczas czytania w oku zakręciła mi się łza, bo tak jest w większości przypadkach. Nic nie poradzę na to że jestem tak wrażliwa (serio płaczę nawet podczas seansu ,,Władcy pierścienia"). 
Bardzo bym chciała kontynuować tę serie, ale nie mam jak ;(

,, W ciszy, która ogarnęła fortecę,
 cięciwa brzęknęła niczym harfa żałobna."

Podsumowując książkę gorąco polecam osobom, które lubią tego typu historie i nie tylko.
Napisana jest prosto, łatwo się ją czyta, fabuła godna uwagi i zadziorna bohaterka ;). Czego chcieć więcej ?... 

,, Zdobędzie ten list. 
Nawet jeśli będzie musiała trzymać sztylet przy gardle mężczyzny,
gdy ten będzie go pisał."                                 

Ocena: 7.5/10

DO NASTĘPNEGO :)

By Crystall


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Przeczytałeś? Zostaw jakiś znak ;) Każdy wpis się liczy, a nas zachęca do dalszego pisania. Liczymy na Ciebie ;3