środa, 6 maja 2015

Harry Potter i Czara Ognia - J. K. Rowling

Harry Potter i Czara Ognia
J. K. Rowling
Seria: Harry Potter - tom 4
Oryginalna nazwa: Harry Potter and the goblet of fire
Tłumaczenie: Andrzej Polkowski
Wydawnictwo: Media Rodzina
Liczba stron: 768

"-Ilu zachowało w sobie dość odwagi, by powrócić, kiedy to poczują?-wyszeptał, patrząc teraz w gwiazdy.-A ilu okaże się takimi głupcami, by nie przybyć na moje wezwanie?"

Przed rozpoczęciem czwartego roku w Hogwarcie, Harry wraz z Wesley'ami udaje się na finał mistrzostw świata w quidditchu, gdzie pojawia się mroczny znak... Natomiast w szkole ma odbyć się Turniej Trójmagiczny. Słychać również pogłoski, że Ten-Którego-Imienia-Nie-Wolno-Wymawiać powrócił.

Z całej serii (filmów) najbardziej podobała mi się właśnie Czara Ognia i powiem szczerze, że książka także (jeszcze nie czytałam następnych tomów!). Nie wiem co takiego mnie urzekło w tej części, może turniej, a może... (nie chcę więcej spoilerować). Jak na taką ilość stron, dość szybko ją przeczytałam, więc jest to kolejny plusik.

Wszystko było dokładnie przemyślane, gdyby nie film to nie domyśliłabym się kto za tym wszystkim stoi. (Zapamiętać! Najpierw książka potem film, a nie że potem się żałuje, tak jak w moim przypadku.) Było parę dość ważnych momentów pominiętych w ekranizacji.
Podoba mi się to, że z każdym tomem relacje trójki bohaterów się wzmacnia, trochę zmienia. Zaczynają postrzegać inne "rzeczy" co zmienia perspektywy. Po prostu dorastają.

"Jak powiedział Hagrid: co ma być, to będzie... a jak już będzie, to trzeba się z tym zmierzyć.
Tak, Hagrid miał rację..."

Myślę po tych czterech tomach, że Harry Potter naprawdę zasługuje na miano "klasyka". Warto to przeczytać i przeżyć te lata w Hogwarcie z papierowymi przyjaciółmi.

9/10
Pozdrawiam
Sisley

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Przeczytałeś? Zostaw jakiś znak ;) Każdy wpis się liczy, a nas zachęca do dalszego pisania. Liczymy na Ciebie ;3