piątek, 19 lutego 2016

Sny - Janusz Koryl



Tytuł: Sny
Tytuł oryginalny: Sny
Seria itp.: -------
Autor: Janusz Koryl
Tłumacz: -------
Wydawnictwo: DREAMS
Stron: 142


Od dłuższego czasu księdza Eugeniusza dręczą sny. Ukazują mu śmierć różnych osób na wiele sposobów: od morderstwa po samobójstwo przez straszne zbrodnie oraz przypadki losu. Wierny od dawna wie, że chodzi tu o coś więcej niż nieprzespane noce przez senne koszmary. To przekleństwo może mieć jakiś cel z góry przesądzony, a może ojciec jest przeklęty. Wszystko jedno, przecież jak tylko piśnie o tym słowem wszyscy uznają go za szaleńca.

,, - Są widocznie rzeczy na świecie, o których się nie śniło 
ani filozofom, ani policjantom - [...]"

Mamy tutaj do czynienia z ok. 100-stronicową powieścią z całkiem przystępną czcionką i bardzo krótkimi rozdziałami (od 1-3 stron). To wszystko wskazuje na to, że powinno się ją czytać szybko i przyjemnie. W rzeczywistości jest zupełnie inaczej. Zdecydowanie nie nadaje się na jednodniowe zapoznanie tylko na "dawkowanie", aby móc sobie wszystko przemyśleć i poukładać. Tym bardziej, że ze względu na 3 os. narracje ciężej mi przyszło wczucie się w ten tajemniczy i napięty klimat. Nie jestem pisarką, ale podejrzewam, że wprowadzenie innej perspektywy byłoby trudne dla autora ze względu na rozmaitych bohaterów oraz wydarzeń z nimi związanych.
Z takim pomysłem na fabułę jeszcze się nie spotkałam, dlatego jest mocnym plusem tej powieści. Szczególnie intrygujące były dla mnie tytułowe "Sny" J. Koryla, i sposób ich przedstawienia. Na początku naprawdę ogarnął mnie smutek, a nawet i trwoga czytając opisy urojeń i myślę, że utrzymałoby się tak gdybym nie poznawała tej historii tak chciwie ze względu na BookAThon.

,,Maciągowie w niczym nie przypominali tych zwyczajnych par,
które boczą się na siebie całymi tygodniami
albo z entuzjazmem piorą się po pyskach."

Być może osobom lubiącym thrillery/kryminały to opowiadanie przypadnie do gustu. Zdecydowanie jest to pozycja dla dorosłych ze względu na troszkę drastyczne opisy. Mogą one sprawić, że stanie się ta historia bardzo ciężka. Tym bardziej zalecam robić przerwy w czytaniu.

 Ocena: 4/10

DO NASTĘPNEGO :)

By Crystall
Do wyzwania:

Przepraszam bardzo za moją małą aktywność na blogu, wiem że moje recenzje pojawiają się niesamowicie rzadko. Biedna Sisley pilnuje, by na blogu co najmniej raz w tygodniu się coś pojawiało. Ja mam słomiany zapał, naprawdę postaram się nadrobić moje zaległe wpisy jak najszybciej. Coś czuje, że teraz Sisley nie da mi spokoju :* . (Dziękuję, że masz jeszcze do mnie cierpliwość ♥♥♥.)

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Przeczytałeś? Zostaw jakiś znak ;) Każdy wpis się liczy, a nas zachęca do dalszego pisania. Liczymy na Ciebie ;3