piątek, 3 kwietnia 2015

Creatures Of The Night Book Tag

Mój pierwszy Tag :D. Mam nadzieje, że się uda i spodoba.
Robię go na podstawie tego: <link>. Oryginał musicie znaleźć sami.
Książki będą różne: znane, nieznane (te które przeczytałam, zanim zaczęłam pisać bloga z Crystall też będą).
No to bez zbędnego przeciągania: 
Creatures Of The Night Book Tag

1.Wampir
To była dość trudna decyzja. No niby przeczytałam tyle o wampirach, ale prawie nic nie pamiętam. Tsssa... No więc nie powiem, że "Dary Anioła" (które wstawić mogłabym wszędzie), ani że "Zmierzch". Więc co? 
"W gąszczach mroku" - Amelia Atwater-Rhodes
Risika-główna bohaterka w nocy poluje w Nowym Jorku, w dzień śpi. Zazwyczaj samotna, od niedawna jest śledzona. Ktoś (nie pamiętam imienia, ale to chyba bardziej mi o niego chodzi) zostawił jej czarną różę, taką samą jak ta, która wpadła w jej ręce 300 lat temu...
Czytałam tą książkę dość dawno, ale pamiętam, że naprawdę mi się podobała :). Okładka jest dość straszna, ale treść została pochłonięta w parę godzin (ta książka nie ma więcej niż 200 stron).

2.Wilkołak
Niby się coś tam czytała, ale jak się tak zastanowić, to za dużo tego nie było. Mogło by to być "Wezwanie", albo znowu "Dary Anioła". No ale będziecie zaskoczeni (Crystall nie zabijaj!) bo wskażę:
"Zmierzch" - Stephenie Meyer
Czy tu trzeba coś pisać? Każdy chyba wie kto to jest Jacob. Nie pałam do niego żadnym uczuciem i NIE jestem wielką fanką "Zmierzchu", ale myślę, że jako bohater był ciekawą postacią. Wydaje mi się, że był pierwszym wilkołakiem o którym czytałam... nie pamiętam.

3.Zombie
I tu pojawia się problem, gdyż nie czytałam nic konkretnego o zombie. Tak więc wybrałam książkę gdzie oni (chyba) pojawiają się w "tle".
"Enklawa" - Ann Aguirre
Ludzie żyją pod ziemią, znają tylko tunele. Jeśli dożyją 15 roku życia otrzymują imię. Karo, dziewczyna szkoląca się na coś w rodzaju łowcy razem z Cieniem - chłopakiem który rzekomo przybył z powierzchni ziemi, ma wyruszyć na pierwszy patrol. W tunelach bowiem czają się potwory (coś w rodzaju zombie). To czego się dowiadują zmienia wszystko co do tej pory wiedzieli...
Czytałam to w zeszłe wakacje i naprawdę mi się spodobało. Antyutopia/dystopia mająca niesamowity rozmach (gratuluję autorce pomysłowości). Tak ogólnie to polecam przeczytać ♥;).

4.Duch
Duchy, co by tu o duchach... Niby znowu pasuje "Wezwanie" (nie wiem który tom), albo "Harry Potter". Ja wolę zrobić niespodziankę ;)
"Błękitna Miłość" - S. C. Ranson
Alexa znajduje bransoletkę z błękitnym kryształem, dzięki której może rozmawiać z duchami. Poznaje Calluma, ducha siedemnastolatka(jeśli się nie mylę), który okazuje się ciekawą osobą...
Bardzo przypadła mi do gustu ta historia. Temat niby oklepany, ale ma w sobie coś niezwykłego. A z powodu bransoletki wynika wiele problemów, które dodają akcji tej książce. Warto rzucić okiem, chociaż na pierwszy tom (mam za sobą 2, ale muszę przeczytać 3, bo w taki sposób nie można skończyć!) ♥.

5.Czarodziej/Czarownica
No i co? No oczywiście, że Magnus...
"Diabelskie Maszyny: Mechaniczny Anioł" - Cassandra Clare
Tessa Gray ma niezwykłą moc-potrafi zmieniać postać. Wyruszyła na poszukiwanie brata, przez co trafiła do Anglii, gdzie w podziemny świecie żyją wampiry i inne stwory. Dziewczyna zostaje porwana przez Mroczne Siostry, lecz później ucieka. Znajduje schronienie w Instytucie, gdzie poznaje Nocnych Łowców.
Nie pamiętam dokładnie w którym tomie pojawia się Magnus, ale wiem, że na pewno gdzieś jest ;). Po prostu uwielbiam książki Cassandry ♥, więc mogłabym długo prawić. Postanowiłam jednak nie robić więcej spojlerów, niż to konieczne.

6.Wróżka
Tu jest duży problem, ponieważ jestem zrażona do wszelakiego typu wróżek, elfów, troli itp. No więc, nie czytam książek o tej tematyce.  Jedyne "wróżki" o których czytałam, były w:
"Dary Anioła: Miasto Popiołów" - Cassandra Clare
Clary Fray chce mieć znowu normalne życie. Bez łowców, wampirów, wilkołaków itp. stworzeń. No ale czasu się nie cofnie, a jej matka dalej jest w śpiączce...
Dałam tą książkę do tej kategorii, bo są w niej fearie (przepraszam jeśli źle napisałam), coś w rodzaju wróżek. Bohaterowie odwiedzają tam dwór królowej "wróżek". No więc tak... Kocham tą serie ♥.

7.Demon
Wahałam się. "Córka Łowcy Demonów" była naprawdę dobra, ale stwierdziłam, że to nada się bardziej:
"Pocałunek Łowcy" - Marjorie M. Liu
W dzień tatuaże są jak zbroja, nic ich nie przebije. W nocy odklejają się od skóry by wrócić do swojej postaci. Maxine Kiss jest łowczynią. Musi pilnować porządku, a demony na jej ciele mają jej pomagać.
Ta książka była naprawdę wciągająca. Dużo akcji, humoru (demony gdy się odklejały od niej były naprawdę zabawne) i trochę miłości. Połączenie idealne. Myślę, że warto zajrzeć. Okładka jest boska ♥.

8.Anioł
Tu właściwie nie było zbyt dużego problemu. Wybór był pomiędzy "Blaskiem", a...
"Szeptem"- Becca Fitzpatric
Patch jest zabójczo przystojny i bardzo tajemniczy. Nora, jak przystało na normalną 16-latkę zakochuje się w nim. Nie wie jednak co ją czeka. Weszła bowiem w sam środek wojny pomiędzy Aniołami...
"Ale cicho sza... Są tajemnice, o których mówi się tylko szeptem."
Która dziewczyna po przeczytaniu "Szeptem" nie zakochała się w Patchu i jego tekstach? Chyba nie ma takiej... No więc nie ma co tłumaczyć. Kocham ♥.

9.Obcy
Tu mam problem bo nie czytałam NIC o kosmitach. Bynajmniej nie przypominam sobie...

10.Supermoce
I tu nie wiedziałam co pokazać, bo nie czytałam za dużo o super mocach. No niby "Córki Księżyca", ale one jakoś mi nie podeszły, "Wezwanie" też mogło by być. Jednak wymyśliłam coś innego...
"Poza Czasem" - Alexandra Monir
Gdy w wypadku samochodowym ginie matka Michele Windsor, dziewczyna musi się przeprowadzić do dziadków-wysoko postawionych arystokratów. Tam w swoim pokoju odkrywa dziennik przodkini, który przenosi ją 100 lat wstecz, gdzie na balu dziewczyna poznaje chłopaka...
Myślę, że mimo iż to dziennik czy też coś innego przenosiło ją w czasie, to można to zaliczyć do tej kategorii. Historia opowiedziana w tej książce niezwykle mnie urzekła. W pewnym momencie można się było zgubić w tych "wiekach". Polecam, warto ♥.

To chyba wszystko. Mam nadzieje, że coś was zaciekawiło, a moja praca nie poszła na marne. Teraz tak patrzę, to nie ma nic co było tu recenzowane :D. Ciekawe...
Pozdrawiam i do następnego
Sisley

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Przeczytałeś? Zostaw jakiś znak ;) Każdy wpis się liczy, a nas zachęca do dalszego pisania. Liczymy na Ciebie ;3