piątek, 30 marca 2018

Rewizja - Remigiusz Mróz

Rewizja
Remigiusz Mróz
Seria: Joanna Chyłka - tom 3
Wydawnictwo: Czwarta Strona
Liczba stron: 624
Recenzje: tomu 1.tomu 2.
UWAGA DROBNE SPOJLERY!

"[...] Zemsta jest daniem, które najlepiej smakuje na zimno. A w tym przypadku dawno zdążyło wystygnąć."


Niedaleko Ursynowa został brutalnie zamordowane kobieta i jej córka. Ich polisa na życie wynosi milion złotych, ale ubezpieczalnia nie śpieszy się z jej wypłatą. Oskarżony zostaje mąż ofiary. Przez to, że jest cyganem, będzie musiał stoczyć jeszcze cięższy bój o swój honor i uniewinnienie. Pomoże mu prawniczka, która po pogrążeniu swojej kariery zaczęła staczać się w odmęty alkoholowego nałogu. A droga do zwycięstwa nie będzie przyjemnym spacerkiem - przeciwnik chowa nie jeden as w rękawie.

"- [...] Jeśli więc traktujesz poważnie artykuł czterdziesty drugi ustęp trzeci Konstytucji Rzeczpospolitej Polskiej, skończ pierdolić."

Remigiusz Mróz postanowił nie szczędzić Chyłce nieszczęścia. To co się z nią dzieje, przeszło moje najśmielsze oczekiwania i zdecydowanie zdenerwowało - ona coraz bardziej niszczy sobie życie i pakuje się w ogromnie tarapaty. Mimo tych wszystkich problemów, prawniczka pozostaje dalej sobą - pewną siebie, sarkastyczną, ostrą babką. I momentami ma za dużego farta.
Zordon - Zdrajca momentami mocno mnie irytował swoim zachowaniem. Byłam świadkiem jego bitwy z własnym sumieniem i sama mogłam trochę zastanowić się nad tym co jest ważniejsze w życiu. Dzięki temu nastąpił rozwój w jego postaci, z czego bardzo się cieszę, jednak zdecydowanie wolę współpracujący duet Kordian x Joanna.
W Rewizji miałam również przyjemność spotkać się ze starym znajomym, który nie jeden raz podniósł mi ciśnienie.

Autor kolejny raz świetnie zbudował swoją "zagadkę". Do samego końca nie byłam pewna kto jest winny, szukałam motywów, wątpiłam w prawdomówność klienta Chyłki i z zapartym tchem śledziłam dalsze losy bohaterów (i tylko trzymałam kciuki, aby Joannie znowu coś głupiego nie strzeliło do głowy, co niewiele dawało, bo prawniczka ewidentnie dążyła do autodestrukcji).

"[...] Skończył się okłamywać, skończył myśleć, że zdoła ocalić świat, ratując jednego niewinnego człowieka. Należało stawić czoła prawdzie [...]"

Rewizja jest trzecim tomem serii o Chyłce i Oryńskim, oczywiście nie ostatnim. Mróz trzyma formę i każdy kolejny tom jest przynajmniej równie dobry co poprzedni. Czyta się szybko i z ogromną przyjemnością. Jest idealna do relaksu, którego nie chcemy spędzić zupełnie bezczynnie, bo autor, poza wciągającą historią, raczy nas komentarzem dotyczącym problemów w polskim społeczeństwie i prawie.
Jak zawsze, polecam :).

Pozdrawiam
Sisley

"Nienawiść rodziła nienawiść, zbrodnia pociągała za sobą zbrodnię. Nie stanowiło to żadnego novum w historii ludzkości. Właściwie było jednym z fundamentów jej historii [...]"


PS Założyłam konto na Goodreads: A. C. Sisley. Możliwe, że czasem tylko tam pojawi się jakaś krótka natka na temat przeczytanej książki (jak w ostatnim czasie było w przypadku Dziewczyny z pociągu czy Makbeta), dlatego zachęcam zainteresowanych do śledzenia.
PS2 Przepraszam za tak długą przerwę, ale liceum daje się we znaki, a seriale same się nie obejrzą ;). Mam teraz przygotowane trochę tekstów do przodu, a potem znowu mogę zniknąć na jakiś czas. Nic na to nie poradzę.
PS3 Wesołych Świąt Wielkiej Nocy ♥

4 komentarze:

  1. Mam ją na liście, opis zachęcający. Z kryminałów jeszcze interesująca jest "Śmierć w Chateau Bremont" :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Nigdy o niej nie słyszałam. Muszę sprawdzić ;).

      Usuń
  2. Jestem pod wrażeniem. Bardzo dobry artykuł.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ooo, dziękuję ❤. Nie spodziewałam się, że ktokolwiek jeszcze tu zagląda 😅.

      Usuń

Przeczytałeś? Zostaw jakiś znak ;) Każdy wpis się liczy, a nas zachęca do dalszego pisania. Liczymy na Ciebie ;3